Photo ۲۰۱۸ ۰۱ ۱۰ ۱۳ ۳۴ ۰۲

برگزاری گارگاه مهارت روش های برقراری ارتباط موثر

در تاریخ 96/10/20 کارگاه مهارت روش های برقراری ارتباط موثر توسط سرکار خانم زهرا پژوهنده (روانشناس مجتمع رعد کرج)  برگزار گردیده است.

توانایی برقراری روابط اجتماعی، یکی از نشانه های اصلی سلامت روان در افراد است. کسانی که از این توانایی برخوردار نیستند، غالباً دوستان اندکی داشته و شبکه اجتماعی و حمایتی محدودی دارند. دستیابی به پیوندهای اجتماعی و بدنبال آن احساس امنیت، آرامش، اهمیت و احترام، نیازمند برخورداری از برخی مهارتهای اجتماعی می باشد که مهمترین آنها را توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگران تشکیل می دهد. افراد بسیاری وجود دارند که به دلیل فقدان این مهارتها از رسیدن به اهداف اجتماعی شان باز می مانند. اما خوشبختانه یکی از اصول مهارت های زندگی از جمله “ارتباط مؤثر” آن است که قابل یادگیری بوده و همه می توانند با فراگیری و تمرین آن عملکرد مؤثرتری در تعامل با دیگران داشته باشند.

اگر چه در تعریف ارتباط موثر صرفاً از چند جمله و تعبیر ساده استفاده می‌کنیم، اما لازم است همواره به خاطر داشته باشیم که اصل ماجرا، کاری بسیار پیچیده است و به سادگی در قالب کلمات قابل تشریح نیست.

ارتباط فرآیندی است، که در آن تبادل اطلاعات، افکار و احساسات بین مردم از طریق صحبت کردن، نوشتن و یا زبان بدن صورت می گیرد. ارتباط موثر زمانی رخ می دهد که، مطلب انتقال داده شده از سمت طرف دریافت کننده درک شده باشد. اهداف ارتباط موثر شامل ایجاد یک درک مشترک، تغییر رفتاربه سمت ارتباط موثر و کسب اطلاعات می باشد.

یکی از اهداف مجتمع رعد کرج  نیز بالا بردن توانایی مهارت های زندگی در کارآموزان و توانجویان این مجتمع می باشد ،که در این راستا کارگاه های مختلف برگزار می شود .

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی ستاره ( * ) علامت گذاری شده اند